in

Cute LOL Love OMG Win WTF

8 Bahaya Menelan Sperma Suami Yang Perlu Anda Tahu

Beberapa khabar angin mengenai sperma sering bermain di telinga masyarakat, sperma di katakan baik untuk kesihatan. Malah ada pula yang mempercayai kalau menelan sperma boleh menjadikan wanita lebih awet muda. Kebanyakkan wanita mula mengamalkan cara tersebut yang masih tidak di ketahui khasiatnya dan keberhasilannya sebelum melakukan penelitian serta menguji hal tersebut.

Tapi adakah menelan sperma ini salah? Jika anda melihat dari sudut kandungannya, sperma memang bukan merupakan racun kepada tubuh badan kita. Di dalam sperma terdapat banyak zat gizi dan nutrisi yang baik untuk memberikan kita zuriat. Tapi adakah khasiat tersebut mampu di serap secara terus oleh tubuh badan kita?

Sperma yang masuk ke dalam tubuh akan hilang kandungan dan nutrisinya ketika sampai ke sistem reproduksi. Cairan sperma ini juga di kenali sebagai seminal fluid.

Sememangnya sperma merupakan zat yang mengandungi gizi serta kaya dengan nutrisi yang sihat untuk manusia. Tapi adakah ini bermakna sperma boleh di makan?

Wanita yang menelan sperma dengan sengaja sememangnya memberikan kesan yang positif. Salah satunya adalah memberikan kepuasan yang tersendiri kepada lelaki dan wanita. Manakala secara psikologi, pengaruh kepada perkara di atas mampu memberikan kebahagian kepada pasangan tersebut berkekalan. Bukan kerana wanita itu memakan sperma tetapi rasa bahagia dan memiliki antara satu sama lain serta saling menerima apapun yang dimiliki oleh pasangannya.

Jika di nilai dari bahayanya, pastilah memang ada. Cuba semak semula kenyataan mengenai bahaya menelan sperma seperti berikut:

1. Penyalur infeksi penyakit

Sememangnya penyakit itu boleh di jangkiti oleh sesiapa saja dan tidak kira di mana pun termasuklah melalui pasangan anda. Jika di dalam tubuh pasangan anda terdapat virus yang telah dijangkiti, termasuk pula sudah di jangkiti pada sperma yang ada dalam penis. Maka ketika sperma yang telah dijangkiti virus tersebut masuk ke dalam tubuh akan menyebabkan anda sendiri yang sakit.

Oleh kerana yang masuk itu merupakan sperma, maka biasanya penyakit yang tersebar juga berkait rapat dengan masalah penyakit seksual. Seperti penyakit raja singa, sifilis dan sebagainya. Mengerikan bukan?

2. Risiko tinggi jika tekak anda sedang sakit

Lebih tinggi lagi risiko anda akan di jangkiti timbul jika ternyata tekak anda sedang sakit. Terkena radang atau kerana terdapat luka di dalam tekak. Misalnya jika terdapat kesan luka di permukaan kulit tekak, ketika sperma masuk ke dalam mulut lalu ditelan akan menyebabkan rasa sakit. Ditambah lagi jika sperma yang ditelan tadi mengandungi zat yang tidak baik seperti kualiti sperma yang rendah dan sebagainya. Malah akan lebih berbahaya lagi jika pasangan anda mengalami gangguan pembiakan. Anda juga pasti akan dijangkiti dengan penyakit tersebut.

3. Kemungkinan rasa loya dan muntah

Air mani yang di miliki oleh lelaki mengandungi banyak protein, maka air ini akan agak berbau sedikit. Beberapa wanita mengaku merasa loya ketika mahu mencuba untuk memasukkan air mani pasangannya ke dalam mulut untuk di telan. Adakah rasanya sedap? Entahlah tapi yang jelas untuk mereka yang tidak tahan terhadap baunya mengaku bahawa air mani tersebut mampu membuatkannya muntah darah.

4. Terkena selesema

Risiko lainnya adalah terkena jangkitan selesema. Beberapa orang yang mengaku alergi terutamanya pada protein. Mereka akan menunjukkan reaksi selesema ketika air mani ini sudah terhidu pada hidungnya. Jika sememangnya dia tetap memaksa untuk memakan air mani tersebut maka berkemungkinan dia akan mengalami demam dan suhu badan yang meningkat naik.

5. Terkena sakit kepala

Walaupun tidak semua orang mengakuinya, tetapi terdapat banyak kes yang menyatakan begitu. Mereka yang memakan sperma mengakui sering sakit kepala. Terasa pening sampaikan wajahnya menjadi pucat. Ini menjadi salah satu bentuk gejala psikosomatis bagi mereka yang sebenarnya merasa jijik pada sperma. Reaksi ini timbul secara natural tanpa di sengajakan. Sebagai salah satu respon penolakkan benda asing yang hendak di makan.

6. Bukan merupakan minuman yang bersih

Beberapa orang mengaku bahawa air mani atau sperma yang di hasilkan oleh lelaki bukanlah merupakan air yang bersih. Maksudnya adalah air mani yang ada merupakan kelenjar yang di gunakan untuk menghasilkan sel telur yang ada di dalam perut. Maka tak sepatutnya untuk di gunakan secara bebas, apatah lagi sampai di minum. Walaupun itu merupakan sperma suaminya sendiri. Tapi kejadian ini membuatkan seorang wanita mengalami psikosomatis ketika mendengar atau melihat seseorang yang menelan air mani pasangannya.

7. Berisiko meninggal dunia

Merasa ngeri? Sememangnya boleh membahayakan jika menelan sperma saja boleh mengakibatkan meninggal dunia. Ada terdapat beberapa kes setelah pasangan tersebut melakukan oral seks, ada khabar angin mengatakan bahawa yang meninggal dunia tersebut merupakan wanita. Setelah di siasat, tenyata bahawa lelaki yang di ajak melakukan seks oral tersebut menghidap penyakit yang berbahaya. Kesan meninggal ini boleh terus di alami oleh wanita tanpa jangka waktu yang lama. Beberapa penyakit yang di ketegorikan BERBAHAYA di sini adalah merupakan gejala hepatitis, HIV/ AIDS, dan sebagainya. Oleh itu, jika anda tidak yakin dengan kesihatan pasangan anda, tidak perlulah susah-susah nak melakukan oral seks terhadap mereka.

8. Menjadi trauma

Sperma sememangnya menjadi cairan yang membuat beberapa orang menjadi ketagihan dan ingin menelannya lagi. Tapi jarang pula lelaki pun menelan spermanya sendiri. Mereka yang memiliki keberanian besar dan di dorong dengan perasaan yang ingin tahu sahaja yang sanggup cuba menelan spermanya.

Sedangkan wanita yang melakukan oral seks, secara tidak langsung juga akan menelan sperma tersebut. Jika ekspektasinya terlalu berlebihan sperma memiliki rasa yang enak, tapi ternyata dugaannya salah. Sperma yang berjaya masuk ke dalam mulutnya memiliki rasa yang pahit. Malah boleh menyebabkan wanita tersebut merasa loya dan muntah. Dia tidak mungkin akan mengulangi perbuatannya itu di kemudian hari. Inilah yang dikatakan menjadi trauma tersendiri.

Leave a Reply

7 Buah Negara Yang Paling Tercemar Di Dunia

10 Bandar Paling Bahaya Di Asia, Malaysia Tersenarai!