in

LOL Love WTF

Blogger Terkenal Dedah Rahsia Disebalik Foto-foto Gadis Gedik Di Instagram

Seorang blogger dari Finland berkongsi gambar-gambar yang menunjukkan perbezaan di antara ‘ ‘imej sempurna’ yang kita lihat di Instagram mereka berbanding dengan imej sebenar mereka.

Sara Puhto, 20 tahun merupakan seorang blogger yang menuliis tentang kesihatan telah mendedahkan taktik licik yang digunapakai oleh gadis-gadis gedik yang kita lihat di Instagram.

Beliau percaya bahawa tiada orang yang memiliki bentuk badan yang sempurna dan apa yang kita patut belajar sebenarnya adalah menyayangi diri kita sendiri. Gambar-gambar yang dikongsi menggalakkan pembacanya untuk lebih yakin dengan penampilan dan rupa tubuh mereka.

Tiada yang ada perut kempis dan cantik sentiasa apabila sedang duduk

Selebriti juga menggunakan ‘Photoshop’ untuk mengubah bentuk rupanya supaya kelihatan lebih cantik dan menarik

Pengusaha produk kecantikan akan menjadi lebih berjaya di atas setiap orang yang kurang keyainan diri. Apa yang perlu mereka lakukan hanya menunjukkan beberapa jenis bentuk-bentuk badan yang secara automatiknya membuatkan kita tidak suka pada diri sendiri.

Saiz pakaian juga memainkan peranan, membuatkan kita sedih apabila bertambah berat badan, dan lebih gembira apabila berat badan kita berkurangan

Menurut Sara, semua itu tidak penting

Jika seseorang itu memakai pakaian yang bersaiz lebih kecil, itu tidak bermakna dia merupakan individu yang lebih baik, ataupun lebih cantik.

Saiz baju tidak melambangkan diri kita

Semua individu cantik, tidak kira saiz apa yang dipakai

Mempunyai keyakinan diri membuatkan kita cantik

Kecantikan bukanlah seperti apa yang dipaparkan di dalam majalah kecantikan

Leave a Reply

Pasangan Dari China Ini Jual Bayi Mereka Untuk Membeli iPhone

Gambar Cantik Kalah DSLR Dengan Hanya Guna Bekas Makanan McDonald’s Dan iPhone