in

Love OMG

7 Pekerjaan Pelik Yang Mendapat Gaji Yang Lumayan Tanpa Memerlukan Segulung Ijazah

Majoriti orang yang sudah bekerja pastinya sering berasa bosan dengan pekerjaan yang dilakukan oleh mereka. Tambahan lagi sekiranya mereka itu sudah lama bekerja di tempat yang sama dan dibayar dengan gaji yang tidak setimpal dengan pekerjaan mereka.

Jadi, kami senaraikan di sini 7 jenis pekerjaan yang dibayar tinggi tanpa memerlukan segulung ijazah.

#1. Teman tidur profesional.

‘Profesional snuggler’ yang dibayar sebanyak USD60 sejam. Profession ini memerlukan anda untuk untuk datang ke rumah pelanggan dan memeluk mereka dan tidur bersama-sama tanpa melibatkan apa-apa hubungan seksual.

#2. Menghidu kertas tandas

Pekerjaan sebagai ‘professional paper towel sniffer’ ini dibayar sekitar USD19,000- 52,000 sebulan. Mereka hanya bertugas untuk menghidu bau kertas tisu  bagi menguji tekstur, bau dan kelembutan tisu tersebut.

#3. Penguji gelongsor air.

‘Water slide tester’ mendapat bayaran kira-kira USD30,000 setahun. Mereka dibayar untuk menguji tahap keselamatan papan gelongsor di taman-taman permainan air.

#4. Penguji alat permainan dewasa.

Antara jenis-jenis pekerjaan pelik yang paling diidamkan oleh ramai orang. Selain daripada skop kerja yang tidak membosankan, gaji pula dibayar lumayan sebanyak USD40,000 setahun.

#5. Penguji makanan haiwan

Ini mungkin pekerjaan yang paling mengelikan. Namun tidak tersangka, penguji makanan haiwan peliharaan boleh mendapat pendapatan hampir kira-kira sebanyak USD40,000 setahun.

#6. Tukang mengawet badan manusia.

Pekerjaan ini memperolehi kira-kira USD45,000 setahun. Tugas mereka adalah untuk mengawet mayat manusia. Apakah keperluan untuk melayakkan diri untuk mendapat pekerjaan sebegini? Dan adakah anda berani bekerja sebagai tukang awet ini.

#7. Penyelam yang bertugas mematikan bom / bomb disposal diver.

Pekerjaan ini pasti yang paling berbahaya sekali. Tidak semua mampu untuk bekerja sebagai penyelam yang bertugas mematikan bom ini Seorang penyelam yang bertugas untuk mematikan bom ini boleh mendapat kira-kira USD100,000 setahun. Walaupun dilihat sangat berbahaya, tetapi gaji juga sangat baik.

Bagi yang ingin menukar kerjaya anda, boleh cuba untuk mempertimbangkan pekerjaan seperti di atas. Manakah pekerjaan yang anda rasa paling menguntungkan sekali dengan tugas yang perlu dilakukan? Sila kongsikan pandangan anda!

Comments

Leave a Reply

Loading…

Comments

comments

20 Gambar Luar Biasa Yang Berjaya Dirakamkan Tanpa Perlu Di-Photoshop

Bill Gates Kini Bukan Lagi Manusia Yang Paling Kaya Di Dunia